Dela nyhet
Info till coacher och lagföräldrar
12 sep 2020 0 kommentarer
2020-09-12
Hej Coacher och lagföräldrar
Hoppas alla är igång nu och att allt fungerar. Här kommer lite info om praktiska saker som är viktiga att känna till inför säsongen:
- Alla ska ha ett dörrkort. Kortet går till alla Brahes tider. Man har tillgång till öppning 30 minuter före och 20 min efter bokad halltid.
- Gemensam kod för att komma in på Brahes tider är 2004. När ni som tränare öppnar hallen och slår in koden så kommer spelarna in med koden. Man slår sin personliga kod + * 2004 *
- Ni behöver också den ”lilla nyckeln” som går till alla Brahes hänglås, tex på bollskåp och bollvagnar.
Närvaro -Lagsidor på ”Svenska Lag”
- Alla spelare ska registrera sina uppgifter på svenska lag. Då ingår de i ”truppen” på er lagsida.
- Ni registrerar närvaron i appen svenska lag (aktiviteter).
- Allt som ni för in i ”kalendern” blir en aktivitet som ni kan närvaroföra.
- Det är möjligt för spelare att själva anmäla sig/meddela att de inte kommer på träningarna via aktiviteterna i kalendern. Man kan också använda sig av ”kallelser” som skickas ut via mail till alla spelare.
- Ni kan via er lagsida skicka ut mail och även sms till era spelare. Man kan också lägga in nyheter och skriva in aktiviteter i kalendern. För spelare/föräldrar så finns möjligheten att prenumerera på kalendern så kommer aktiviteterna in direkt i deras egna kalender.
- Vi har en coachsida på ”svenska lag” under ungdomsfliken där vi kan dela information med varandra!
Sandahallen
- -Nytt är att våra kort går även till ingången till höger -alltså den som går direkt in i hallen som publikingång. För att detta ska funka måste fritid ha aktuella uppgifter om vilket kort ni har. Så har ni inte svarat på Cecilias mail så gör det och uppge ert kortnummer. Man kan slå in koden 2004 som vanligt men också ha dörren upplåst så man kommer in utan kod. Då öppnar man med sin personliga kod + * *. För att låsa den igen så drar man sitt kort och * 0 *.
- Vi har vårt bollskåp i korridoren vid publikingången. Där finns bollar i stl 6 och stl 7.
- På insidan på dörren hänger vår nyckelknippa.
- Nycklarna går till materiel-rummet till höger i korridoren.
- En nyckel går till att hissa ner väggen i hallen om man vill dela hallen.
- I skåpet ska även vara en vev till basketkorgarna om man behöver sänka till mini-korgar. Det finns även en stegpall i materielrummet som man kan använda.
- I materielrummet finns en bollvagn med minibollar och utrustning till Basketskolan.
- I materielrummet finns matchutrustning och sekretariats låda.
- Vi ska ha tillgång till musikskåpet på väggen mot vägen. (Det finns en knapp på väggen mot skolan som måste vara på ”on” också). Man behöver en kabel till telefonen för att kunna koppla in den. Förra säsongen hade vi två kablar som försvunnit -så det enklaste är kanske att lag som vill ha köper in sin egen och får
Medlemsavgifterna
- Medlemsavgifterna ska vara betalda 30/8 för ungdomslagen/seniorlagen och 30/9 för EB-lagen. Det har gått ut en påminnelse från kansliet (10/9) till ungdomslagen och det går ut en påminnelse från kansliet i oktober för EB lagen. Det är viktigt att ni har aktuella uppgifter i ”truppen” och tar bort om ni har spelare som slutat. Som ledare är medlemsavgiften 400:- och ni behöver inte betala träningsavgift för er själva eller era barn. (Gäller två ledare/lag).
Bollar
- EB-spelare får bollar. I år har vi sagt att alla får ny boll (då de kanske behövt använda sina bollar ute pga corona-restriktionerna). I vanliga fall är det bara ”nya medlemmar” som får boll.
- Det finns bollar att hämta på kansliet och även en låda på Sanda i materielrummet.
- Det finns bollpump på kansliet och på Sanda (i bollvagnen i materielrummet).
Utbildning
- ALLA MÅSTE HA GENOMFÖRT ”VÄRDERAD RIKTNING”. Har ni inte gjort det så gör det idag, vi har angett i vår policy och värdegrund att alla ledare ska ha gjort den. Så det gäller även er som varit med som ledare länge. Gå in på basketutbildning.se och logga in på sidan.
- Kolla gärna vilka utbildningar ni vill gå, det finns både fortbildningar och utbildningar på den digitala plattformen. Meddela mig och Nenus vilka ni vill gå och har gått.
- De flesta har lämnat i utdrag från belastningsregistret. För er som inte gjort det -idag är dagen det bör ske!
Brahekläder / Träningställ
- Man kan beställa kläder från hemsidan på fliken ”klubbsortiment” eller åka till Intersport på A6 och prova ut och beställa. Träningsstället för EB kostar 339:- (+ 80:- om man vill ha namnet)
Kansliet
Kansliet är öppet på måndagar 10:00-12:00 och torsdagar 17:30-19:30 och då är Cecilia där. Vill ni ha kontakt är det mail: kansli@brahebasket.se
Kommentarer