Nästa match
Nyheter från föreningen
Kansliets öppettider
3 jun
Kansliets öppettider
27 maj
ICA städningen idag
10 maj
Städa Sverige
10 maj
Sista träningen innan sommarlovet
9 jun, 14:51 0 kommentarer
Gösteborg basketfestival
11 maj, 14:17 0 kommentarer
Då väldigt många av tjejerna har vart på mig om att de vill åka tidigare till Göteborg så har jag beslutat att vi kan åka redan vid 17:30
Ny mötesplats är busshållplatsen Asecs Entre B (Det är där 3.an stannar)
Dags för cup och avslutning på säsongen i Göteborg, nedan följer lite info inför helgen.
Transport
Ditresa 28/5 ca: 19:00 från A6 parkeringen
Hemkomst 1/6 runt 19 tiden beroende på om vi eller något annat Brahelag spelar final
Spelschema GU15 Grupp I
29/5 kl. 14.15 Brahe-Malbas
29/5 kl. 20.15 Alvik Basket-Brahe
30/5 kl. 15.45 St Helena Basket-Brahe
Slutspelet startar på lördag 31/5. För tider se cupens hemsida/app.
Packning
Tänk på att packa så lätt som möjligt, du ska kunna hantera din packning själv. Inga resväskor utan packa i ”mjuka” väskor.
- Luftmadrass (enkel) eller liggunderlag (ej madrass)
- Sovsäck samt kudde
- Extra liten väska/ryggsäck att packa i till matcher
- Duschhandduk + necessär
- Galge för att hänga upp handduk och matchställ
- Kläder för att vara hemifrån 3–4 nätter
- Basketskor, uppvärmningskläder, vattenflaska, hårband och ev. tejp och skydd till matcher.
- Telefon + laddare
- Pengar
Vi ser fram emot en rolig helg fylld med basket och härligt häng med laget!
Mvh Coacherna
Städning lördag 10 maj
8 maj, 18:50 1 kommentar
Hej!
Här kommer lite info ang städningen som jag har fått:
Hej!
Snart är det dags för din förening att delta i Klara, färdiga, städa! och göra en viktig miljöinsats!
Uppdraget består av flera delar, utbildning, städning, skräpanalys och rapportering. Ni kan läsa närmare om de olika delarna i bifogat informationsblad.
Städning
Ert städuppdrag genomförs den: 10 maj med start kl 09.00.
Under städningen plockar ni upp allt skräp ni hittar och sorterar enligt instruktioner i bifogat material.
Städningen ska ta cirka 3-4 timmar inklusive samling och paus.
Städområde
Ni har tilldelats följande städområde: https://kartor.eniro.se/m/tL6sB
Ni städar endast där ni känner er trygga, ej längs stora vägar eller liknande. Blir ni färdiga med städområdet innan utsatt tid så breddar ni där det anses rimligt.
*Vi frågar kommunen inför städningen om de har möjlighet att hjälpa till med att hämta de fyllda säckarna efter städningen och vi väntar fortfarande på svar från er kommun. Kommer kommunen och hämtar säckarna hos er meddelar jag er innan städdagen, annars gäller nedan:
*Där kommunen ej har möjlighet för att hjälpa till med att hämta säckarna får ni själva slänga dem på en återvinningsstation eller återvinningscentral. Tänk på att sortera skräpet efter de regler som gäller i er kommun.
Klicka på länken för att hitta er närmsta ÅVS eller ÅVC - Sveriges avfallsportal | Sopor.nu
Städmaterial
*Städmaterialet skickas till er med Postnord ca 1 vecka innan städhelgen. Vid städtillfället använder både ungdomar
och ledare de t-shirtar och handskar som skickats till er samt de gula ICA-säckarna.
*T-shirtar och handskar ska tvättas efter städningen och lämnas in till er ICA-butik samt resterande oanvända säckar.
Press
Städa Sverige kommer att skicka ut pressmeddelanden om er och övriga medverkandes insats i Klara, färdiga, städa!.
Dessutom kommer vi dela ut städledarens kontaktuppgifter till lokala medier, återkom snarast om detta inte är okej.
Glöm inte!
*Innan städningen ska alla deltagare genomgå vår digitala miljöutbildning som görs via länken: www.stadasverige.se/miljoutbildning
*Under städtillfället gör ni en skräpanalys, som ska skickas in direkt efter städningen. Ni hittar den här: Skräpanalys - Städa Sverige – Idrottens miljöorganisation (stadasverige.se)
*Senast två dagar efter utfört städuppdrag ska städledaren fylla i en städrapport (1 för varje lag/område) som ni hittar här: Rapportkort Klara, färdiga, städa! - Städa Sverige – Idrottens miljöorganisation (stadasverige.se) Vi kan inte börja processen med att betala ut ersättningen förrän vi fått in er rapport.
Betalning GBG festivalen
6 apr, 10:48 0 kommentarer
Då jag har missat att betalningen skulle vara betald den 1 april så har jag pratat med dem och bara vi betalar då fort som möjligt så är det inga problem. så nu måste ni som vill och kan följa med betala 1995:- så jag kan betala in detta till dem så vi inte blir utan plats.
Ni kan swicha på till mig 0735000159
MVH Tobbe
Göteborg basketfestival
14 mar, 13:00 0 kommentarer
Då börjar våren visa sig mer och mer, med det så börjar vi inse att matchsäsongen närmar sig sitt slut.
det är bara fyra matcher kvar, var av två bortamatcher.
vi har haft en bra säsong där tjejerna har jobbat på bra, både med träning, men även med matcherna.
Under säsongen har jag fått in på nya ledare, en av dem har varit med lite förra året och det är Marie-Therese även kallad Mallo. Mallo har spelat basket i många år i föreningen och har mycket basketkunskap. Den andra är Lejla, även hon har många års erfarenhet också hon har varit i föreningen länge. Jag är tacksam att dessa två tjejer har kommit in i laget för att tjejerna ska få så bra träning som möjligt.
Basketfestivalen i Göteborg.
Den kommer att vara från 28/5 - 1/6
Just nu har vi 4 Lag från Brahe som ska åka dit. vi har en dialog om hur vi ska åka till Göteborg. men det lutar åt att vi kommer hyra en stor buss som tar alla 4 lagen.
Men det kommer kosta en del av lagkassan. Så för att vi ska kunna genomföra detta så måste alla i laget som tänkt åka att betala för cupkortet 1995:-/per person. det som ingår i Cupkortet är:
BOENDE PÅ SKOLA
Laganmälan 2750 sek / lag
Cup-Pass A 1995 sek / person
Cup-pass bokas för både spelare och ledare
Följande ingår:
- Enkel logi på hårt underlag i skola under 4 nätter från onsdag 28/5 till söndag 1/6
- Lag från samma klubb sover tillsammans, flickor och pojkar kan komma att bo i samma rum
- 10 måltider (frukost, lunch och middag tors-lör samt frukost söndag)
- Lokaltrafik med spårvagn och buss inom Göteborg 28/5 - 1/6 i separat plastkort
- Rabatt på attraktioner i Göteborg - de är kopplade till det separata plastkortet så glöm inte det när ni besöker nöjesparken
- Digital incheckning Cup-Pass A
- Tävlings T-shirt 2025
I länken har ni all information ni behöver
Har ni frågor får ni väldigt gärna höra av er till mig, helst på
sms 0735-000159
Skulle det bli så att det skulle bli pengar över så kommer ni att få tillbaka resterande.
Jag måste har svar från alla som tänkt åka nu i helgen då. vi har missat att meddela hur många som ska åka från laget.
Mallo och Lejla kommer att följa med till Göteborg och hjälpa till samt sova i samma rum som tjejerna. Jag kommer att sova i ett annat rum av respekt för era tjejer.
Mvh Tobbe, Mallo & Lejla